2017 október 17. kedd   Névnapok: Hedvig, Ignác, Margaréta, Margit
 
 
2011. április 21. csütörtök

2011. június 1-től alapjaiban változik a .hu TLD alá delegálandó domain nevek regisztrációs procedúrája.

A módosítás lényege:
A domain az igény benyújtását követő műszaki és adminisztrátori ellenőrzést követően
"Feltételes használatba adásra" kerül, azaz az igénylő műszakilag használni kezdheti
(de még nem lesz "Bejegyzett"). Ezzel egyidejűleg a domain megjelenik a nyilvános
kihirdetési listán. Amennyiben a domain delegálási szándékával szemben 8 napon belül
senki nem lép fel, akkor jogilag is "Delegált" státuszba kerül.


Előzetes várólista megszüntetése reform bővebben:

Megszűnik az igények kéthetes előzetes várakoztatása, ezt a fázist a DRR átugorja.
A műszaki ellenőrzésen átjutott igény azonnal az adminisztrátor elé kerül.

A Nyilvántartónak változatlanul megmarad az a joga, hogy amennyiben az igény a
Domainregisztrációs Szabályzattal ellentétes, úgy azt ne teljesítse. Ebben az
esetben a Nyilvántartó döntésével szemben a TT-hez lehet fordulni. A műszakilag
hibátlan igényt a Nyilvántartó véleményezi: hiánypótlásra küldi, elutasítja vagy
jóváhagyja.

Ha az adminisztrátor jóváhagyja az igényt akkor a domain nem megy Bejegyzett
állapotba (mint most), hanem ún. Feltételes használatba adásba kerül. Ebben
az állapotban benne van a zónában, műszakilag használható, de jogilag még nem az
igénylőjé. A feltételes használatba adást - a jelenlegi várólistához hasonlóan - a
Nyilvántartó egy listán közzé teszi azzal, hogy az igénnyel szemben 8 napon belül
terjeszthető elő panasz. Ha panasz nem érkezik, akkor a domain delegált (Bejegyzett)
státuszba kerül, ezt követően már csak Regisztrációs Döntnök előtt, vagy bírói úton
lehet vitatni.

Ha a 8 napos listán szereplő igény ellen harmadik fél akar fellépni, akkor a panaszt
továbbra is valamely Regisztrátoron keresztül kell benyújtania. A nyilvános listán
megjelenést követően 8 nap alatt a Regisztrátornak jeleznie kell a regisztrációs
rendszerben a panaszt. A nyilvános listán megjelenést követő 14 napon belül a Panaszt
is be kell küldeni.Panasz nem csak a gombnyomó Regisztrátortól, hanem akár több forrásból,
több Regisztrátortól is beérkezhet (elképzelhető több panaszos is). Ha a 8 nap alatt
nincs gombnyomás, illetve a 14 napon belül nem érkezik megfogalmazott panasz, akkor
az igény teljesítve lesz, megy Bejegyzett állapotba. Ellenkező esetben a jelenlegi
TT eljárásnak megfelelő lépések történnek. A TT eljárása fel lesz gyorsítva, az
igénylőnek 8 napja lesz, hogy csatoljon választ a panaszhoz vagy visszalépjen és a
TT döntés max. 3 hét alatt megszületik.

A jelenlegi prioritásos illetve nem prioritásos igények közötti megkülönböztetés
megszűnik. Ez azt is jelenti, hogy a "first come first served" elve érvényesül
minden igényre. Ugyanarra a névre mindig csak egy igény lehet nyilvántartásba véve
(nem lesz "sorbanállás").

Az átállás június 1-jével történik, ami azt jelenti, hogy a május 31-én éjfélig beadott
igények még a régi rendszer szerint mennek végig (2 hetes várólista stb.), a június 1-jén
a rendszer átállítása és újranyitása után beküldött igények pedig már az új rendszer
szerint kerülnek majd feldolgozásra, de ha van egy névre már várakozó régi típusú
igény, akkor arra a névre új típusú igényt nem veszünk nyilvántartásba (amíg a régi
sorsa el nem dől).

Forrás: ISZT



Webmail login
 
Partner login
 
Partnerek